3 april & 28 mei 2019 – systeemopstellingen

Op 3 april en 28 mei a.s. organiseer ik samen met Cees ten Thije op basis van open inschrijving een dagdeel met systeemopstellingen. Tijdens deze bijeenkomst kun je zakelijke of persoonlijke vraagstukken inbrengen waar je meer zicht op wilt krijgen of die maar niet lijken op te lossen, zoals:

  • een team of organisatieonderdeel dat niet naar wens functioneert;
  • een hoog ziekteverzuim of personeelsverloop;
  • een nieuwe stap in je loopbaan;
  • vraagstukken rondom een opdracht of project;
  • het vinden en innemen van je eigen plek;
  • verstoring en mogelijke uitsluiting in (familie)relaties;
  • omgaan met verlies en rouw;
  • regelmatig terugkerende angst, boosheid of verdriet.

 
Waar en wanneer: 3 april in de omgeving Utrecht en 28 mei in Amsterdam
Tijden: inloop 15:45 uur, start 16:00 uur, afronding 20:00 uur
Locatie: volgt later
Kosten: € 125,00 excl. BTW*, incl. lichte maaltijd en drankjes
Inschrijven via: lisette.thun@humanivity.nl o.v.v. de datum

* uiterlijk 7 werkdagen voor aanvang te voldoen op basis van een factuur – annuleren is hierna niet meer mogelijk

Voor wie?
De uitnodiging is bedoeld voor mensen die een persoonlijk, familie-, organisatie- of loopbaanvraagstuk aan de hand van een opstelling willen onderzoeken. Particulieren, leiders, professionals, zzp’ers, consultants en andere geïnteresseerden. Mensen zonder vraag die willen kennismaken met het fenomeen systeemopstellingen zijn ook welkom. Deelname vraagt om de bereidheid als representant inzetbaar te zijn. Geef bij je inschrijving aan of je een vraag wilt inbrengen. Er is ruimte voor circa drie opstellingen.

Wat is een systeemopstelling?
Een systeemopstelling is een visuele weergave van dynamieken en patronen in een familie- of organisatiesysteem. Of van een deel daarvan, zoals het gezin van herkomst, een afdeling of een team. De delen van het systeem worden in de opstelling gerepresenteerd door mensen. Deze mensen – representanten genoemd – zijn stand-in voor bijvoorbeeld gezins- en familieleden, medewerkers, klanten, producten, waarden, organisaties, etc. De begeleiding is in handen van een opsteller. De opstelling ontvouwt zich op basis van jouw, al dan niet heldere, vraag en kan je inzicht, begrip, helderheid, een te ondernemen actie en wellicht een oplossing bieden. Er wordt niet veel gepraat. Desondanks komt er in een opstelling veel relevante informatie naar voren over het systeem. Ook als representant krijg je vaak inzichten door in de opstelling van een andere deelnemer mee te doen.